Назив: Међушколски образовно-васпитни пројекат „ЧИТАЛИЋИ 2021.” |
Врста/карактер: Неговање и развијање вештина Читање и разумевање прочитаног и Писмено изражавање |
Трајање: октобар-мај |
Кратак опис: Ученици имају током школске године следеће активности: – Вођење читалачког дневника – Тестирање разумевања прочитаног – Израда дигиталних материјала – Дебатни клубови – Пројектна настава – Завичајне мапе |
Општи циљеви: – Усмеравање ученика на разумевање значења речи и изградњу мреже појмова; – Повезивање са претходним знањем на смислен начин; – Обезбеђивање да услови учења буду што сличнији условима у којима треба применити оно што је научено; – Обезбеђивање јасноће у излагању и представљање структуре садржаја који треба савладати; – Повезивање градива са искуствима које ученик већ поседује; – Обезбеђивање хоризонталног учења тако што се ученик ставља у улогу онога који подучава; – Континуирано давање повратне информације ученику о његовом постигнућу и сугестије шта треба урадити да би се оно унапредило; – Награђивање сваког одговара који указује да ученик разуме градиво и његову примену. У тематској настави: – садржаји се повезују у смисаоне целине; – тимски рад и истраживање је главна метода рада; – користе се различити медији (вербални, визуелни,…); – истраживачки тимови се баве проучавањем различитих области једне веће интердисциплинарн ецелине; – комуницирају људи из сродних дисциплина и планирају одређене садржаје, тако да рад у групи, обезбеђује различите погледе на исти проблем; – тематску целину треба да сачињавају они садржаји градива различитих дисциплина који логички највише и најбоље иду заједно и најбоље доприносе разумевању целине; усаглашавају се садржаји појединих предмета и потребно време за обраду. |