Извештај о спољашњем вредновању, 2024. год.
Према законским одредбама, вредновање квалитета рада васпитно-образовне установе представља процену квалитета рада установе. Вредновање квалитета рада врши се на основу Стандарда квалитета рада установе кроз самовредновање и спољашње (екстерно) вредновање квалитета рада установе.
Самовредновање је процес сталног праћења, анализирања и процењивања успешности рада школе и то је процес неопходан за унапређивање образовно-васпитног рада у свим доменима. Кроз спољашње вредновање се врши провера квалитета рада установе, системска контрола и усмеравање рада школа, информисање јавности о стању у школама.
Спољашњим вредновањем оцењује се квалитет свих области дефинисаних стандардима квалитета. Спољашње вредновање промовише уједначено мерење, подржава процес континуираног унапређивања рада школа, усмерава пажњу на степен и начин задовољавање потреба корисника и успоставља добру комуникацију са свим учесницима у образовном процесу. Спољашње вредновање врши Министарство просвете, науке и технолошког развоја и Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања и врши се најмање једном у пет година. Министарство именује Тим за спољашње вредновање и одређује Руководиоца тима. Чланови Тима су просветни саветници и радници ЗВК који имају лиценцу за спољашње евалуаторе.
Спољашње вредновање квалитета рада ОШ “Краљ Петар I” спроведено је 10-12.12.2024. године, од стране просветних саветника ШУ Ниш. Школа је оцењена највишом оценом. Извод из Извештаја о спољашњем вредновању је у прилогу.
Извештај о учешћу у Међународном испитивању рачунарске и информационе писмености ИЦИЛС 2023
Међународно испитивање рачунарске и информационе писмености (ИЦИЛС) као свој примарни задатак има емпиријску процену компетенција ученика осмог разреда да продуктивно користе ИКТ за различите намене, на начине који превазилазе основну употребу ове технологије. Школске 2022/2023 године, Србија је по први пут учествовала у ИЦИЛС испитивању, у којем је учешће узела и наша школа као део националног репрезентативног узорка основних школа. У свим школама у испитивању су учествовали ученици случајно изабраног одељења осмог разреда, а упитнике су попуњавали и директори школа, наставници који предају ученицима осмог разреда и ИКТ координатори. Поред теста рачунарске и информационе писмености, ученици у Србији су радили и тест којим се процењује способност ученика да примене алгоритамски начин размишљања. Резултати наших ученика су бољи од просечних резултата у Србији, и у поређењу са другим школама ШУ Ниш су у самом врху.