Продужени боравак као облик образовно-васпитног рада који се реализује у школи, задовољава потребе све већег броја запослених родитеља за адекватно збрињавање деце млађег школског узраста. Продужени боравак представља један од модела којим се може задовољити ова потреба, нарочито у градским срединама. Оваквим обликом организованог образовно-васпитног рада са ученицима првог и другог разреда пре или после редовне наставе, пружа се могућност да деца организовано и квалитетно проведу време у школи, док су им родитељи на послу.

Услови боравка деце у ваннаставном времену у потпуности одговарају психофизичким потребама детета у поменутом узрасту. Боравак не подразумева само збрињавање деце док су родитељи на послу, већ посебно конципиран образовно-васпитни програм, који је уз велику дозу самосталности по питању метода и постављених циљева сачињен од стране наставника који раде у боравку.

Рад у продуженом боравку усклађен је, прати и допуњује образовно-васпитни рад у редовној настави. У овој школској години школа ће имати две хомогене групе продуженог боравка.

У организацији рада продуженог боравка, осим наставника разредне наставе, биће укључени и стручни сарадници школе, као и библиотекар школе. Препорука је да наставник разредне наставе који реализује наставу у редовној настави свакодневно сарађују и усклађују своје активности са наставником из продуженог боравка. Време за размену и усклађивање активности не би требало бити краће од пола сата недељно. Пожељно је укључивање наставника веронауке и страног језика у заједничко планирање активности. У циљу праћења ученика, као и решавања педагошких ситуација наставник из продуженог боравка упућен је на континуирану сарадњу са педагогом и психологом школе.

 Циљеви програма продуженог боравка:

  • омогућити детету боравак испуњен различитим садржајима које ће повољно утицати на развој целокупне личности, индивидуалних јединствених потенцијала;
  • омогућити развој детета као социјалног бића;
  • припремање деце за даље образовање и самостално учење;
  • припремити дете за даље образовање и перманентно учење;
  • омогућити боравак деце испуњен различитим садржајима који ће утицати  на развој целокупне личности, способности и интересовања;
  • социјални и емоционални развој деце кроз стицање потребних знања и социјалних вештина;
  • припремање деце за даље образовање и самостално учење.

Специфични циљеви:

  • хармоничан развој деце;
  • корелација учења и слободног времена;
  • иновативнији и флексибилнији приступ учењу;
  • оспособљавање за самостално учење и израду домаћих задатака;
  • развијање креативности и стваралаштва;
  • спремност на сарадњу, разумевање потреба других, бољи вршњачки односи;
  • брига о деци са посебним потребама;
  • брига о деци из социјално нестимулативних средина;
  • развијање позитивне слике о себи и самопоуздања;
  • промовисање здравог начина живота;
  • стицање навика лепог понашања у вршњачкој групи.

Задаци продуженог боравка:

  • развијање радних навика код ученика, контола и помоћ у изради домаћих задатака;
  • проширивање и продубљивање знања;
  • развијање способности за квалитетније организовање и провођење слободног времена;
  • развој социјализације код деце;организовање разноврсних слободних активности;
  • организовање разноврсних слободних активности;
  • континуирана сарадња са родитељима.

              У циљу унапређивања физичког, интелектуалног и емоционалног развоја ученика и заштите здравља ученика у продуженом боравку, школа ће омогућити:

  • педагошки и психолошки ритмички распоред активности којим се уважава
  • сложеност садржаја програма и потреба за смењивањем мировања и кретања;
  • истовремено организовање слободних активности са групама ученика;
  • обезбеђивање корелације у свим областима рада;
  • организовање паузе у трајању по два-три минута када се осети замор ученика уз музику и спортске активности;
  • подстицање ученика на самоорганизовање, самопослуживање и самопроверавање;
  • ангажовање родитеља и других сарадника у остваривању одређених програмских и других одабраних задатака у животу и раду школе;
  • стално настојање да више од половине времена проведеног у школи буде испуњено активностима и начинима рада који обезбеђују кретање и комуникацију.